vrijdag 17 november 2023

‘IJstijd in de bloeiende gaard'


‘IJstijd in de bloeiende gaard', is de tittel van een tentoonstelling met werken van Jan Decleir (Niel, °1946) een acteur met een indrukwekkende theater-, film- en televisiecarrière. Maar ook een beeldend kunstenaar met een opleiding aan de Antwerpse Academie voor Schone Kunsten. Na  ‘Van Lieverlede’ (2002), Driekleur (2005) en de dubbel tentoonstelling met Ysbrant in 2020 is deze expo zijn vierde passage in de Galerie De Zwarte Panter. 


‘Ik heb geen idee wie ik ben en vind ook niet dat ik mezelf moet kennen. De ander is veel leuker. Ik ben slechts de uitvoerder van mijn schilderijen, Ik speel de schilder. Mijn eigen werk lijkt wel ontstaan door een ander. Plezierig vind ik dat' Laat Jan Decleir optekenen in het Panternieuws.



De tentoonstelling "Jan Decleir, IJstijd in de bloeiende gaard" loopt nog tot 28 januari 2024. Galerie Zwarte Panter, Hoogstraat 70-74. Te bezoeken van donderdag tot en met zondag van 13:30 tot 18 uur. 

Lees ook:


Geen opmerkingen: