zaterdag 4 november 2023

"Kinderen van de zorg"


Het Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG), het Maagdenhuis (stad Antwerpen) en Universiteit Antwerpen (UAntwerpen) slaan de handen in elkaar voor de expo ‘Kinderen van de zorg’ Zes eeuwen, drie locaties, één verhaal’. 
Ze belichten ook hun hedendaagse invulling. Waar ooit het vondelingenhuis was, voert het Instituut voor Tropische Geneeskunde onderzoek naar het welzijn van moeders en kinderen wereldwijd. In het Maagdenhuismuseum worden regelmatig culturele activiteiten georganiseerd en het pas gerenoveerde Knechtjeshuis is vandaag een thuishaven voor toekomstige projectontwikkelaars.
Ontdek nog tot 7 januari op de drie locaties Antwerpse geschiedenis van de opvang van wezen, vondelingen en andere kwetsbare kinderen.

Naast de drie tentoonstellingen is er een wandeling uitgestippeld.





1 opmerking:

Magda zei

Bedankt voor de info m.b.t. het "knechtjeshuis" , nu weet ik dat ik mij niet naar de Paardenmarkt moet begeven , voor de andere tentoonstellingen zoek ik een plaatsje in mijn agenda.