dinsdag 15 mei 2018

Bram Van Meervelde creëert opvallende kunst in de openbare ruimte


In het kader van EXPO 2018, een initiatief van het district Antwerpen en het Middelheimmusuem in samenwerking met meerdere partners, heeft Bram Van Meervelde 4 kunstwerken laten plaatsen op evenveel openbare plaatsen.
Bram Van Meervelde (°1991): “Deze kunstwerken vormen een commentaar bij het leven in de stad van vandaag. Mijn werk is heel uiteenlopend: ik maak installaties, schilderingen, tekeningen en objecten. Ik werk intuïtief en laat me inspireren door de alledaagse chaos. Mensen vinden mijn werk vaak humoristisch, soms ook verwarrend.”
Bram: “Ik wilde hier werken met vangrails omdat dit hier niet past, het is juist mijn bedoeling om zaken te plaatsen op locaties dat men die niet verwacht.”
Van Meervelde woont en werkt in Antwerpen en Athene. Voor deze kunstenaar zijn er altijd meerdere realiteiten. Als kind wilde hij paleontoloog worden. Zijn aandacht voor de gelaagdheid der dingen is terug te vinden in zijn installaties en interventies. Geleid door intuïtie beschouwt hij de prachtige chaos van de wereld. In zijn presentaties met uiteenlopende technieken keren verwarring en humor steeds terug.
Dit project kadert mee in “Antwerpen Barok 2018, Rubens inspireert” het culturele stadsfestival dat historische barok in dialoog brengt met hedendaagse kunst.

Geen opmerkingen: